Lærer

Lærer og kandidat i pædagogisk psykologi. Dansklærer mellemtrin/udskoling. Støtteundervisning

Jeg elsker, at det er en mindre sammenhæng. Vi er tætte på hinanden, både voksne og børn, og det giver en nærhed og et godt sammenhold og samarbejde. Vi brænder alle sammen for vores skole, og det giver en fælles gejst. Når der ikke er så mange i klasserne, så giver det mulighed for fordybelse og øje for den enkelte. Jeg har en naturlig interesse for fællesskabets muligheder. Jeg er optaget af, hvordan børn samt voksne udvikler sig i fællesskaber, og det er dejligt at arbejde et sted, hvor det bliver vægtet højt.

Min undervisning

Jeg underviser i dansk i udskolingen, og jeg sætter stor pris på den fordybelsem vi kan bringe i spil her. Jeg ser mig selv som grundig og lidt nørdet i faget dansk, og jeg elesker de samtaler,  der opstår i et klasserum, når vi arbejder med faget, som kan handle om alt mellem himmel og jord.

Jeg har en stor passion for læsning, og jeg har hver dag min læsehund Ronja med, som er med til at gøre læsning sjovt, lærerigt og hyggeligt - lige som det skal være.

Jeg arbejder derudover med specialpædagogik, og jeg står for mange af de tiltag, der skal sættes i gang, når der er behov for ekstra støtte på forskellige områder.

Mine arbejdesdage på Bredballe Privatskole er aldrig ens, og jeg nyde altid at møde vores skønne elever til en snak om stort og småt. Her på skolen dyrker vi de tætte relationer, og det værdsætter jeg hver dag.

Jeg blev uddannet lærer i Arhus i 2012 og herefter som cand.pæd.pæd.psyk. ved Aarhus Universitet i 2014. Herefter flyttede jeg til Vejle og blev ansat på Bredballe Privatskole.

Jeg har under min uddannelse arbejdet som frivillig mentor i Ungdommens Røde Kors.

I december 2023 tager jeg uddannelse som BeCool vejleder i angsthåntering for børn og unge, og det glæder jeg mig rigtig meget til at bruge i mit arbejdse.

Fritid og familie

Jeg er gift med Lars, og vi har sammen to børn. Vi bor i Vejle, hvor vi er tæt på vores familier, som vi bruger meget tid sammen med. Jeg elsker at bruge tid sammen med min familie, og vi tager ofte i sommerhus sammen, som vi nyder meget. Jeg elsker at læse og høre musik, og så nyder jeg at være kreativ og tegne, når tiden er til det.

…med Ronja i hælene bøger i armene og med en masse skønne elever om sig.