Lejrskole

På Bredballe Privatskole nyder vi at være på lejrskole og hytteture. Her er eleverne og lærerne sammen fra morgen til aften og oplever nye ting sammen. Det giver tid til fordybelse på en anden måde og fællesskab i nye rammer. Desuden har vores lejrskoler også et fagligt fokus.

Vores tur til Skagen i 7. klasse omhandler Skagens natur/og dyreliv, i dansk og historie arbejdes der med skagensmalerne, deres liv og værker. To lærere deltager på denne tur.

Vores tur til Berlin i 8. klasse planlægges sammen med klassens forældreråd. På denne tur er der et kulturelt, sprogligt og historisk fagligt fokus. To lærere deltager på denne tur. Fra august 2021 er det en skoletur, der planlægges af skolens lærere.

Vores tur til København i 9. klasse inddrager faglige områder fra samfundsfag, historie og dansk. To lærere deltager på denne tur.

Hvert år har vi følgende lejrskoler/hytteture:

0.-6. klasse:

• Hyttetur med 1 overnatning (egenbetaling)

7. klasse:

• Skagen, med 3 overnatninger (egenbetaling)

8. klasse:

• Berlin (klassekasse + egenbetaling) ulige år