Læsning

Den første læseundervisning har høj prioritet på Bredballe Privatskole. Gennem førskolen giver vi eleverne et forspring, således de kan komme hurtigt og godt i gang med tilegnelse af skrive- og læse kompetencer når de starter i børnehaveklassen.

Som forældre kan I selv i høj grad være med til at give jeres barn en god læsestart allerede inden skolestart. Vi opfordrer derfor jer som forældre til at prioritere læsningen i hverdagen. En daglig læsestund med samtale om bøgernes indhold er en god måde at udvikle jeres barns ordforråd og begrebsverden samt læselyst. Børn eksperimenterer med at skrive bogstaver, da de ser de voksne skrive og efterligner deres skrift, derfor er det en god idé at inddrage dem i skrivningen af huskesedler, indkøbslister, ønskesedler osv. I starten vil de tegne og skrive kruseduller, og det er første skridt ind i skrivetilegnelsen.

I er vigtige rollemodeller for jeres børn, så det I finder vigtigt og bruger tid på, det vil jeres børn også vise interesse for.

Læs her hvordan vi arbejder med at give dit barn en god læsestart.