Tæt forældresamarbejde med åben dialog mellem skole og hjem

På Bredballe Privatskole er der en høj grad af åbenhed. På skolen taler vi respektfuldt med hinanden, og det gælder i samspillet både mellem kollegaer, forældre og elever. Det er vigtigt, at vi taler ”med hinanden” og ikke ”om hinanden”. Vi opbygger tillid til hinanden gennem en ærlig og nærværende kommunikation, hvor vi har fokus på det, vi gerne vil have til at lykkes.

Vi er en lille skole, og derfor kender alle elever hinanden, hvilket også styrker sammenholdet mellem forældrene på skolen. Som forælder inviteres du ind i et forpligtende fællesskab, hvor du kan være med til at præge skolens udvikling. Der er ikke langt fra idé til handling på Bredballe Privatskole. Det tætte skole/hjem samarbejde forstærkes ved:

• at vi har etableret klasseforældreråd i hver klasse
  • at vi afholder to årlige skole/hjemsamtaler og ellers efter behov
  • at vi alle hurtigt tager fat i personerne tæt på problemerne og handler på dem
  • at vi afholder faste forældremøder og sociale arrangementer for alle skolens elever og forældre
  • at forældrene inviteres til at deltage i undervisningen
  • synlige lærere