SFO

SFO’en er et dejligt sted, at være når du kommer om morgenen og efter skoletid. Et fritidstilbud, hvor leg og keammeratskab har fuld fokus. Børnene har mulighed for forskellige aktiviteter i SFO ´en, hallen, musiklokalet, vores KREA-rum og på legepladsen, der er omkranset af en dejlig skov, som giver mange legemuligehder for børnene.

Vi er bevidste om, at det er børnenes fritid når der er i SFO´en. Derfor har de i høj grad medbestemmelse i valg af aktiviteter. Aktiviterne er et tilbud og frivilligt.

Man kan altid orientere sig på infotavlen i SFO om hvilke aktiviteter der tilbydes de forsekllige dage og hvor dit barn er at finde.

Der tilbydes altid eftermiddagsmad i SFO´en.

Vi vægter børnenes egen leg og forsøger at skabe forskellige legemiljøer, så som Lego, spil, tenge, perler, dukkekrog, burik osv.

SFO´en er stedet, hvor relationerne styrkes både på klassetrin, men i høj grad også på kryds og tværs af alder.

Vi vægter forældrekontakten for at at skabe tryghed og trivsel omkring dit barn.

Morgenmodulet kan brugess af alle og eftermiddagsmodulet er for eleveren i 0.-3. klasse.

Klub 4. klasse og 5. klasse

Klub 4. og 5. klasse er et tilbud til skolens 4. og 5. klasse to gange om ugen efter skole. Klub 4. og 5. klasse er med en voksen fra SFO´en som de kender. Det er børnene der kommer med forslag til aktiviterne og ud fra forslagene laves et program, som også lægges ud til forældrerne.

Det kan f.eks. være vi er på ture i området, vi går i køkkenet, KREA,hallen og hjemme biograf. Klub 4. og 5. klasse afsluttes altid med en tur i svømmehallen.

Klubben starter i september og slutter op til påskeferien.