Vores værdier

Vi brænder for at udvikle eleverne som hele mennesker. Vi møder eleverne med smil og tydelige engagerede lærere. Nærhed og gode relationer er hos os i fokus, da det er forudsætningen for høj faglighed, trivsel og personlig udvikling. Nedenfor har vi sat ord på, hvordan værdierne kommer til udtryk i hverdagen.

Faglighed

• Klasser med lav klassekvotient gør, at der er tid og ro til at følge og udvikle den enkelte elev både fagligt og personligt.
  • Kompetente og fagligt dygtige lærere, der brænder for at undervise og har rammerne til at gennemføre en velforberedt undervisning med klare læringsmål.
  • Innovation og entreprenørskab som pædagogisk indsatsområde, hvor idé-udvikling og samarbejde med nærmiljøet er i fokus.
  • Flere lektioner i dansk, matematik, engelsk og tysk er med til at sikre den høje faglighed og tid til fordybelse.
  • Flere årlige skole-hjemsamtaler samt udførlige elevplaner med opfølgende handlepunkter.
  • Lærerne underviser som udgangspunkt i deres linjefag.

Trivsel

• Fælles morgensamling, hvor vi synger og fælles beskeder gives.
  • Fælles madordning, hvor eleverne aktivt deltager i tilberedningen på tværs af årgange.
  • Aktivt elevråd, der har indflydelse, og tager ansvar ifht. skolen.
  • Hurtig og konstruktiv konfliktforebyggelse samt tydelig antimobbepolitik.
  • Tydeligt regelsæt, der underbygger arbejdsro, fordybelse og en god tone.
  • Et tæt skole-hjem samarbejde, hvor lærere og forældre kender hinanden godt.

Personlig udvikling

• Lærerne har tid til at følge op og udvikle den enkelte elev både fagligt og socialt.
  • Lærerne medvirker til, at eleverne udvikler tolerance og en demokratisk dannelse, som sætter dem i stand til at værdsætte forskellige kompetencer og værdier.
  • Vores læringsmiljø lærer eleverne at turde stå frem og være sig selv.
Ny elev?

Vi tager imod nye elever løbende og i det omfang, der er plads på det pågældende klassetrin.