Lærer

Henriette har linjefag i matematik, biologi, natur/teknologi og idræt. Hun underviser i matematik på alle årgange. Idræt i indskolingen og mellemtrinnet. Dertil underviser hun i natur/teknologi 1.-6. klasse og biologi/geografi i udskolingen.

Hvorfor Bredballe Privatskole:

Jeg har fulgt Bredballe Privatskole fra sidelinjen, fra de første spadestik blev gjort i 2014 og frem til nu, hvor skolen er i fuld udvikling. Og netop muligheden for at være med til at sætte mit præg på en skole i udvikling og kunne gøre en forskel ser jeg som et kæmpe plus.

Jeg glædes over at arbejde på en skole, hvor værdier som trivsel, faglighed og personlig udvikling vægtes højt. Det er essentielt for lærergerningen. Derudover er der skabt en god kultur på skolen, hvor det relationelle arbejde mellem lærere, elever og forældre prioriteres højt og er med til at skabe fællesskab og resultater.

Min undervisning

Jeg sætter en ære i, at mine elever fagligt præsterer bedst muligt, og jeg sætter krav til mine elever ud fra deres forudsætninger. Samtidig er jeg bevidst om at trivsel og tryghed baner vejen for elevernes læring. Jeg forsøger derfor at tilrettelægge en spændende, meningsgivende og alsidig undervisning, som finder sted i faste, velstrukturerede og trygge rammer, hvor alle elever kan føle sig set og hørt.

Jeg færdiggjorde læreruddannelsen fra UCL Jelling i 2007 og fik efterfølgende fastansættelse som lærer på Uldum skole - sidenhen på Stensballeskolen i Horsens.

Jeg har, i mine år som lærer, fået lov til, udover at undervise i mine linjefag, at fungere som matematikvejleder, stået for specialundervisning i matematik, fungeret som bevægelseskonsulent, fået en uddannelse indenfor ”Social inklusion”, deltaget i ”Lærenetværket for it i folkeskolen”, planlagt diverse fagdage og stået for afholdelse heraf, undervist i fagene billedkunst og historie samt meget, meget andet – Lærerjobbet er dejligt alsidigt 😊

Fritid og familie

Jeg bor i Tirsbæk Bakker sammen med min mand og søn.

Vi har desuden to hunde – labradors – som udover at være fantastiske familiehunde, bruges på jagt. Det betyder også at jeg bruger meget fritid på at træne dem hertil samt deltager i en del markprøver indenfor Dansk Retriever Klub.

Når det hele ikke går op i hund og jagt, så nyder jeg også en god løbetur i ny og næ. Men ellers er det familien og venner som fylder tiden ud.

Ses ofte med
...med en ordentlig stak opgaver der skal rettes.