Lærer

Underviser i matematik , engelsk, historie og madkundskab

Jeg var så heldig, at være i pratik på Bredballe Privatskole, da skolen kun var halvandet år gammel. Der blev jeg grebet af den pionerånd, der var på skolen, nærheden til eleverne og inspirerende kollegaer. Efterfølgende blev jeg vikar over flere omgange, var en tur i både køkkenet, SFO og til sidst fastansat.

Min undervisning

Jeg underviser i matematik, engelsk, historie og madkundskab. I klasserne har jeg fokus på, at være tydelig omkring, hvad  vi skal arbejde med og være tydelig i min forventning til børnernes indsats i timerne. I engelsk er min vigtisgste opgave, at give eleverne et sprog de tør og kan bruge, så må grammatikken vente. I historie forsøger jeg, at gøre historie til noget andet end tørre fakta og tal, vi skal bruge vores hænder og hjerner til, at gøre historie lige så spændende som den er. Matematikken skal trænes, derfor laver vi mange færdighedsopgaver og snakker meget om de metoder vi bruger. Blandet med en masse pratiske opgaver, hvor vi bruger hvad vi har lært.

Bredballe Privatskole er mit første job som lærer, hvor jeg startede kort efter jeg blev uddannet i madkundskab, engelsk og historie på Jelling seminarium i 2016. Tdiligere har jeg taget uddannelser som værktøjsmager og  maskintekniker. Jeg har arbejdet på Siemens Wind Power og Lego som produktionsplanlægger.

Fritid og familie

Jeg bor i Horsens med min kæreste og vores 3 børn. I min fritid laver jeg ofte byggeprojekter på og omkring huset. Ellers har jeg et par gamle motorcykler jeg prøver, at lære, at skrue i. Og så er jeg glad for, at spille brætspil imens man drikker et glas rødvin.

.... hvor jeg leder efter mine briller.