Lærer

Underviser i dansk i indskolingen, mellemtrin og tysk fra 5. kl. - 9. kl. Derudover historie på alle trin samt billedkunst i indskolingen og mellemtrin. Har linjefag i dansk, tysk, billedkunst og historie.

Bredballe Privatskole er en forholdsvis ny skole, hvor man som lærer kan være med til at udvikle og påvirke. Det er en skole, der vil læring og trivsel. Derudover er der et meget engageret lærerteam samt ledelse. Det tiltaler mig meget.

Min undervisning

Jeg vægter et fagligt højt niveau i undervisningen, og har derfor en tydelig klasseledelse og fast organisering af timerne. Samtidig arbejder jeg med faste rutiner og overskuelighed, da det skaber tryghed. Respekt for undervisningen er et andet nøgleord. Det er vigtigt, at eleverne får forståelse for, at vores hovedformål er at lære og forsøge at blive så dygtige som vi kan. Det opnås ved at være parat til undervisningen.

For at eleverne kan udnytte deres potentialer og altid forsøger at udvikle sig, er det selvfølgelig vigtigt, at eleverne også trives. Derfor arbejder jeg altid på at skabe tætte relationer til eleverne, og som klasselærer er jeg meget optaget af klassens sociale fællesskaber. Derudover har jeg fokus på at udvikle eleverne til at blive robuste og ansvarlige elever.

Jeg blev uddannet fra Jelling Seminarium i 2004, hvorefter jeg gik direkte på barsel. Derfor blev jeg ansat i fast stilling første gang i 2005 og har siden arbejdet som dansklærer i indskolingen samt tysklærer i udskolingen. Jeg har arbejdet de fleste år som folkeskolelærer – sidst i Billund. Derudover har jeg arbejdet på en anden privatskole, Kirstine Seligmanns Skole i Vejle. Herefter kom jeg til Bredballe Privatskole.

Familie og fritid

Jeg bor i Lindved sammen med min mand. Mine børn er blevet så store, at de er flyttet hjemmefra. Jeg har 2 børn, Viktoria og Mathias.  Min familie og jeg nyder at tage sydpå om sommeren og tager både til Italien og Kroatien, men elsker også at besøge historiske steder i Danmark.

…men høres oftere ;O)