Pædagog

Pædagog i SFO'en

Hvorfor Bredballe privatskole

Som pædagog er jeg optaget af, at alle børn skal ses og høres. Dette gør jeg ved at have en god og tillidsfuld relation til alle børn. På Bredballe Privatskole har jeg mulighed for at komme tæt ind på alle.

Min pædagogiske tilgang

Jeg vægter et godt socialt miljø blandt børnene. Jeg ligger meget vægt på den gode relation og det anerkendende arbejde.
Jeg ved, at det er gennem relationen, jeg kan arbejde målrettet med det enkelte barn/børnegruppen. Og det er via min anerkendende væremåde, at jeg kan støtte barnet i at udvikle kompetencer og ressourcer. Anerkendelse handler for mig om at vise barnet respekt i dialogen og være tydelig og lyttende i kommunikationen.

Jeg arbejder gerne med kreative idéer og aktiviteter sammen med børnene, så de på den måde får en indholdsrig, sjov og spændende hverdag i SFO’en.
Det er vigtigt for mig, at SFO’en er et sted hvor børnene kan holde fri, være sociale, være medbestemmende i de kommende aktiviteter og hverdagslivet i SFO'en. Jeg støtter og skaber rammer for dette.

Jeg blev uddannet pædagog fra Jelling seminarium i januar 2016.
Jeg har under min uddannelse været i praktik på en skole og SFO i Alicante i Spanien. Jeg har også været i praktik indenfor special området – både fysisk og psykisk handicap.
Inden jeg læste til pædagog blev jeg uddannet pædagogisk assistent. I den forbindelse var jeg med til de pædagogiske aktiviteter for både indskoling og SFO på en skole.

Familie og fritid

Jeg bor i Bredballe med min søn på 7 år. Jeg bruger meget tid sammen med min familie, venner og veninder. Jeg holder af at være aktiv, kreativ og at rejse.

...med tusch på hænderne og i leg med børnene